Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė malina » Ant Lap 06, 2012 13:21:27

rulis rašė:Sveiki,

Turiu dviratį su Shimano Nexus 7 pavarų mechanizmu, integruotu stabdžiu ir 20 dantų žvaigždute.
Važiuojant lygiu keliu aukščiausia pavara trūksta greičio, todėl ketinu pakeisti žvaigždutę į 19 arba 18 dantų. Gal kas esate bandę ar kur nors skaitę kokią įtaką greičiui turi vienas žvaigždės dantukas, važiuojant aukščiausia pavara? Patarkite kurią žvaigždę geriau pasirinkti ir kur ją nusipirkti Vilniuje.


Pakeitus žvaigždutę iš 20 į 19, esant tam pačiam pedalų sukimo dažniui važiuosi 20/19=1.05 karto greičiau. Tai reiškia, jeigu važiavai 25 km/h, tai dabar bus 25*1.05=26.3 km/h.

Pakeitus atitinkamai iš 20 į 18, greitis padidėtų ~10%. Pvz, nuo 30 iki 33 km/h.

Jeigu nori daugiau (ne)aiškumo gali naudotis skaičiuoklę http://www.sheldonbrown.com/gears/
Vartotojo avataras
malina
 
Pranešimai: 213
Užsiregistravo: Tre Rgp 19, 2009 11:52:24
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė rulis » Ant Lap 06, 2012 15:00:22

sintra442 rašė:Pradziai pasikeisk i 18T. Skirtuma pajusi is karto. Veliau galesi pasikeisti i 16T. Caksejima panaikinsi sutepes grandine ir teisingai ja irtempes

Bijau, kad nebūtų "nuo vilko ant meškos", kai iškart prie 18T pereisiu, t.y. ar nebus per sunku minti aukščiausia pavara.
Dėl caksėjimo, aš apie tą, kur važiuojant laisva eiga, neminant pedalų.
rulis
 
Pranešimai: 18
Užsiregistravo: Ant Kov 06, 2012 16:58:43
Stilius: Street

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė malina » Ant Lap 06, 2012 16:59:20

rulis rašė:Bijau, kad nebūtų "nuo vilko ant meškos", kai iškart prie 18T pereisiu, t.y. ar nebus per sunku minti aukščiausia pavara.

Jeigu bus per sunku minti aukščiausia, tai perjungsi į žemesnę :). Svarbu, kad nebūtų per sunku minti žemiausia.

Atstumai tarp bėgių nexus 7 stebulėje yra apie 16% (Step 17.3% 13.8% 17.3% 15.8% 16.6% 15.8% ).
Taigi norint panaikinti žemiausią bėgį ir pridėti vieną papildomą reiktų pereiti nuo 20 iki 17 (pokytis ~17%).

Šiaip, manau, kad nieko keisti nereikia, o reikia dažniau minti. Pvz., aš važinėjuos su Shimano alfine, gale naudodamas 23 dantis, priekyje 45, ratai 28 colių. Perdavimo truksta tik važiuojant nuo didelio kalno.
Vartotojo avataras
malina
 
Pranešimai: 213
Užsiregistravo: Tre Rgp 19, 2009 11:52:24
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė rulis » Ant Lap 13, 2012 22:56:23

Ar įmanoma nutildyti Nexus 7 'treščiotką'? Erzina ji mane :?

Kaip reikia prižiūrėti kojinį 'coaster' stabdį? Ar reikia tepti? Ar galima šį stabdį naudoti intensyviai, pvz. leidžiantis nuo ilgo stataus kalno ir kokios tokio naudojimo pasėkmės?
rulis
 
Pranešimai: 18
Užsiregistravo: Ant Kov 06, 2012 16:58:43
Stilius: Street

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė malina » Tre Lap 14, 2012 0:07:57

rulis rašė:Ar įmanoma nutildyti Nexus 7 'treščiotką'?


Reikia minti :).

rulis rašė:Kaip reikia prižiūrėti kojinį 'coaster' stabdį? Ar reikia tepti? Ar galima šį stabdį naudoti intensyviai, pvz. leidžiantis nuo ilgo stataus kalno ir kokios tokio naudojimo pasėkmės?


Manau Lietuvoje (kur nėra rimtų kalnų) drąsiai visur gali naudoti. Man asmeniškai SRAM 7 tiek stabdis, tiek ir stebulė atlaikė ir vis dar veikia >20000 km. Tepti reikia būgninius stabdžius, pas tave kiek suprantu stabdžiai stebulės viduje.
Vartotojo avataras
malina
 
Pranešimai: 213
Užsiregistravo: Tre Rgp 19, 2009 11:52:24
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Bumsas » Pen Lap 16, 2012 20:01:53

Mano galva, vidinems pavaroms gaunamas geresnis naudingumo koeficientas, didinant priekine zvaigzde, o ne mazinant uzpakaline.
Bumsas
 
Pranešimai: 279
Užsiregistravo: Pen Lap 28, 2008 0:31:34
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė zamzungas » Pen Lap 16, 2012 20:34:40

Bumsas rašė:Mano galva, vidinems pavaroms gaunamas geresnis naudingumo koeficientas, didinant priekine zvaigzde, o ne mazinant uzpakaline.

O kame čia skirtumas?
zamzungas
 
Pranešimai: 1078
Užsiregistravo: Tre Lie 15, 2009 13:49:55
Miestas: Around the World
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Bumsas » Šeš Lap 17, 2012 10:26:32

Na didelio skirtumo atrodo nera. Ir tai gali buti kiekvieno skonio reikalas, kaip elgtis. Nes zvelgiant matematiskai perdavimo santykis islieka tas pats, o pirmu atveju susitaupo metalo, o tuo paciu nusimeta zvaigzdziu ir grandines svorio. Bet mano subjektyvia tiek nuomone tiek isbandymu ir taip ir taip, gali buti sekantys skirtumai.

1 Kadangi padidinus priekine zvaigzde, jegos perdavimas taip pat labiau sukoncentruojamas ties centrine asim ir sumazeja galinei asiai, kuom galbut siek tiek padidina galines asies ilgaamziskuma, siuo atveju vidines pavaros. Tuo paciu, kadangi labiau jega susikoncentruoja ties centrine asim, tai yra ties koja, maziau prarandama jegos perdavimo per rema nuostoliu.

Bet cia del jegu perdavimo labai subjektyvu. Kadensas mano galva tam turi daugiau itakos, nei zvaigzdiu dydziai. Pastebejau aukstu kadensu minantiems atstovams, tai yra pedaliuojant, remo kietumo savybes jaucia labiau, nei zemesniu bet didesne jega minantys. Matyt ta pacia jega perduodant dazniau, bet mazesnemis "porcijomis", perdavimo nuostoliau didesni, nei reciau bet didesnemis.... Nors cia aisku galima gincytis......

2 Padideja minimo inercine jega. Bet jei daznai reikia stoti ir vel "rauti" is vietos, gali buti ir minusas.

3 Kadangi padideja zvaigdziu dantu ir grandines nareliu skaicius, automatiskai padideja ju ilgaamziskumas.

Bet as cia tik savo nuomone pareiskiau, kaip is tiesu yra nezinau. Bet man taip geriau. Siai dienai ant seno, net plieno remo baiko, su 42 MTB padangomis ir 28 ratais, kuris skirtas bekelei ir miskams, yra sram 7. Tiksliai nezinau jo svorio, bet tikrai nemazas. Tai prie sio tanko, prieki turiu 50 zvaigzde, o gale 20. Ir tai butent man nera nei kiek per didelis santykis. Naudojant labiau plentui, su 32 Top Contact padangomis, dedu galine zvaigzde 18. Bet kitu zmoniu minimo kandensai ir tuo paciu santykiai kiti. Bet as prie vidiniu pavaru sistemu turiu iproti, deti plentine 50 - 52 zvaigzde, o po to bandymo keliu taikyti galine, kurios nera taip jau brangios. Vien dantu skaiciui atitaikyti, manau galima i kinietiskas pigiaiskas isbandyti, o ji issiaiskinus, po to geresne isigyti.
Bumsas
 
Pranešimai: 279
Užsiregistravo: Pen Lap 28, 2008 0:31:34
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė BoruziusLT » Ant Gru 04, 2012 20:20:12

Norejau paklausti, koks praktiskiausias speedhub'as butu lietuviskai ziemai.
Kuris ir pinigo ne per daug kainuotu, bei prieziuros visiskai ar minimaliai reikalautu - jei tai imanoma prie lietuviskos druskos ir purvo?
Is komentaru rohloff vertinamas neblogai, bet jei konkreciai ziureti darbas-namai (11kmx2) marsruta, miesto gatvemis - koks modelis butu praktiskiausias?

2. Tai pat, ar stabdymas pedalu ziema yra saugus, ar butina prie to pacio ziureti ir papildomus stabzius (v-brake,diskiniai, hibridiniai)?

3.tinklapyje http://hubstripping.wordpress.com/internal-gear-hub-review/ yra nurodyta, kad jei jau pasirinkes vidines pavaros ratio >300%, kuriu kainos pakankamai aukstos, tai prieziuros atveju gali padeti tik "profesionalas" - klausimas ar LT yra tokiu, kurie supranta pvz. Rohloff, SRAM I-M9 ir kt. ir gali neaiskumo atveju padeti jei netycia iskiltu bedos, kad veliau neliktum prie brangios suskilusios geldos?
Vartotojo avataras
BoruziusLT
 
Pranešimai: 25
Užsiregistravo: Pir Bir 20, 2011 10:58:30
Stilius: Unicycle

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė yellowjacket » Ant Gru 04, 2012 22:17:34

Ka rohloffe nori remontuot, kokiu stabdziu reik jei padanga slysta? Praktiskiausia yra senoviska Sahs 3-5 pavaru, sukasi fantastiskai, daliu nedaug - remontas prieziura paprasta, svoris nedidelis. Miestiniam nereik nieko ipatingo, jei truksta pavaru reik parinkt zvaigzdziu santyki, o jei tai per sudetinga tada rohloffalfine...
Vartotojo avataras
yellowjacket
 
Pranešimai: 6422
Užsiregistravo: Tre Sau 10, 2007 0:28:12
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė BoruziusLT » Ant Gru 04, 2012 22:42:41

Del zvaigzdziu skaiciaus, tai jau seniai isbandyta su 3pavarom, taciau statesnese ikalnese vis tiek reikia nulipti, o vidutinio greicio keiciant zvaigzde vien del to aukot nenoriu.
Rohloffe variantas, atsirado is "best internal hub" paieskos - taciau, kol kas dabar apsistojau ties Inter 7, Imotion 9 variantais.
Gal gali kas nurodyti kur butu galima patikimai isigyti be e-bay, kad ir pamyneta Sahs, Shimano Inter 7 ar Sram imotion 9. Kol kas google meta dar neisbandytus e-shopu variantus.
chainreaction, bikediscount, bikecomonents, bike24 tyli siais atvejais.
Vartotojo avataras
BoruziusLT
 
Pranešimai: 25
Užsiregistravo: Pir Bir 20, 2011 10:58:30
Stilius: Unicycle

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė malina » Ant Gru 04, 2012 23:55:59

Aš vasarą važinėju su alfine ir diskiniais stabdžiais. Žiemą pereinu prie savo seno dviratuko su sachs 7.
Kodėl? Todėl, kad diskinių stabdžių kaladėlės labai dyla netgi rudenį, o žiemą dar greičiau. Brangu ir labai užknisa keisti. Taip pat prie rimtų šalčių dar ir blogai veikia - užšalinėja.

Sach stabdžiai torpedos viduje - kojinis stabdis. Nors nėra super patogu, bet už tai stabdo visomis oro sąlygomis ir yra amžinas. Sach iš patirties atrodo sandaresnė torpeda nei shimano.

7,8 ar 9 pavaros nesvarbu. Svarbu kokie stabdžiai. Jeigu pirkčiau dabar, tai miesto dviratį pirkčiau su būgniniais arba roller stabžiais. Jie ir pakankamai gerai stabdo ir ilgaamžiai.

Rolhoff kainuoja be proto ir tikrai neverta tokio daikto kišti į druskas.
Vartotojo avataras
malina
 
Pranešimai: 213
Užsiregistravo: Tre Rgp 19, 2009 11:52:24
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė BoruziusLT » Tre Gru 05, 2012 4:54:11

Kol kas is dominanciu vidiniu pavaru Vasarei uztikau NEXUS 7 ir Nexus 8 (ta pati kaina).
http://hubstripping.wordpress.com/internal-gear-hub-review/ rekomenduoja prisilaikyti Nexus 7.
Norejau paklausti ar vertas tu pinigu, ar vis del to reikia kitko ieskoti ziemai?
Vartotojo avataras
BoruziusLT
 
Pranešimai: 25
Užsiregistravo: Pir Bir 20, 2011 10:58:30
Stilius: Unicycle

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Player1 » Pir Gru 31, 2012 0:51:04

Visos tos stebules yra vertos savo kainos, nes yra ilgaamzes, o vazinejant i darba, kitais reikalais, tai yra svarbiausia. O visi tie gear ratio ir kiti patobulinimai yra vardan patogumo, tai cia jau priklauso nuo poreikiu ir finansiniu galimybiu. As tarkim jau nemazai metu vazineju su Nexus 7 ir man jos uztenka, jeigu vaziuociau su ja i rungtynes, butu kitaip, bet ten ir prioritetai kiti.
Beje, noreciau dar atskirai pagirti stabdzius rolerius - nepamainomi stabdziai ziemai, per lietu ir panasiom salygom (taciau del savo svorio ir performanco tinka pagrinde tik miestui, gal dar turizmui).
FOCUS Arriba '06 (custom)
MERIDA Speeder I7 '08
Player1
 
Pranešimai: 243
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 8:36:46
Miestas: Vilnius

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Icagel » Tre Bal 10, 2013 10:29:46

o koks esminis skirtumas tarp Alfine 8 ir nexus 8?
Icagel
 
Pranešimai: 31
Užsiregistravo: Ket Vas 07, 2008 14:34:37
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė malina » Tre Bal 10, 2013 11:23:54

Jeigu abi naujausio modelio, tai skirtumas - stabdžiai ir perjungikliai.
Alfine - diskiniai stabžiai ir dviklavišis :) perjungiklis.
Nexus - būgniniai arba kojiniais stabdžiai ir gripshiftas.
Vartotojo avataras
malina
 
Pranešimai: 213
Užsiregistravo: Tre Rgp 19, 2009 11:52:24
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė samtis_uk » Pir Bal 07, 2014 9:41:22

Sveiki turiu klausima. Isidejau nexus 7 stebule viskas veikia gerai isskyrus 5 ir 7 begi. Ijungus siuos begius atsiranda bjaurus garsas bei kai suki pedalus jauciasi kad kazkas stringa. viska suregulevau pagal instrukcija o ijunges 5 ar 7 begi dar bandziau itempti ar atleisti trosa bet tai nepadeda. Gal kas esat susidure su panasia problema?
samtis_uk
 
Pranešimai: 26
Užsiregistravo: Tre Spa 19, 2011 13:08:10
Stilius: None

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Gerasdviratis » Pir Bal 07, 2014 14:42:25

Na brokas. Jei paziuretum i brezini, tai 1-2-3-4 viena dalis dirba, 5-6-7 kita. Tavo atveju nedirba viena dalis. Paprasciausiai grazinti kaip broka.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė samtis_uk » Pir Bal 07, 2014 15:14:39

Grazinti nera kaip nes ne naujas ir atgal nepriims :-D idomu kiek toki broka gali kainuoti pasalinti
samtis_uk
 
Pranešimai: 26
Užsiregistravo: Tre Spa 19, 2011 13:08:10
Stilius: None

Re: Vidinės pavaros, pranašumai ir trūkumai

Standartinė Gerasdviratis » Pir Bal 07, 2014 17:56:13

Remontas gali kainuot apie 200 lt priklausomai kas neveikia. Siaip tokiu daiktu nenauju , jei nera galimybes isbandyt, geriau nepirkti.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

AnkstesnisKitas

Grįžti į Dviračiai, rėmai, dalys

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Google [Bot] ir 1 svečias